wtorek, 17 stycznia 2012

Twój na zawsze / Remember Me (2010)

[DVD/INNE]


Wbrew temu, co tu i ówdzie czytałem „Twój na zawsze” nie jest złym filmem. Opowieść o ludziach, których wspólny ból zamiast łączyć oddala od siebie to całkiem niezły materiał na film. Kiedy teoretycznie najbliżsi sobie ludzie zamiast mówić o rzeczach ważnych, swoich uczuciach i wątpliwościach wybierają brak rozmowy, krzyk, tematy błahe problemy przez którymi starają się uciec tylko się nawarstwiają stając się przyczyną frustracji. Ludzkie życie może zostać przerwane w każdej chwili, nie trzeba do tego zamachu terrorystycznego czy napadu z bronią w ręku, więc w momencie, kiedy zdamy sobie sprawę jak wiele straciliśmy i jak bardzo myliliśmy się w ocenie innych może zbraknąć czasu na cieszenie się nową mądrością.  

„Twój na zawsze” zaczyna się kretyńską sceną zabójstwa, ale później jest już lepiej. Spodobało mi się jak początkowo przedstawiono rodzące się uczucie między bohaterami. Pattinson i de Ravin gigantami aktorstwa nie są, ale tutaj mniej lub bardziej wywiązują się z powierzonego im zadania. Film bywa zabawny i ma trudny do określenia, ale mimo to ciekawy klimat.  Szkoda, że w pewnym momencie film niebezpiecznie zbacza w stronę quasimoralitetu w typowo amerykańskim, czyli kiepskim stylu. ostatnie 5-10 minut filmu to istny cios w bolący brzuch. Ostatecznie spodziewałem się jednak czegoś gorszego, więc i tak byłem pozytywnie zaskoczony. Myślę, że przewrażliwionym nastolatkom film bardzo przypadnie do gustu.    

Moja ocena: 5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz