środa, 28 marca 2012

Strzały na Broadwayu / Bullets Over Broadway (1994)

[DVD/INNE]

Gdyby ktoś poprosił mnie o polecenie filmu reprezentatywnego dla twórczości Allena, bez zastanowienia wskazałbym „Strzały na Broadway’u”. ten film to jego twórca w pigułce. Mamy tu wszystko, co stanowi wizytówkę jego twórczości: specyficznego bohatera, rozważania autotematyczne (twórca, jego relacje z otoczeniem, jego relacje z kobietami i relacje z samym sobą:D). Do tego cała plejada charakterystycznych postaci i typowy dla tego reżysera humor.
Mając w pamięci chociażby wyśmienite „O północy w Paryżu” oglądając „Strzały na Bradaway’u” rzuca się w oczy pewien brak lekkości, spontaniczności. Film ma dla mnie zbyt gęstą atmosferę, czasem miałem wrażenie, że aktorzy nie mają czym oddychać. Mimo też wielu charakterystycznych postaci, żadna z nich nie została ze mną po seansie. Lubię Wiest, ale za tę rolę Oscara bym jej nie dał. Mimo że tak dużo tu Allena w Allenie, to „Strzały” raczej nie załapałyby się do mojego TOP 5 jego najlepszych filmów.  Co nie zmianie faktu, że jest to film i znakomicie zabawny i ponadprzeciętnie inteligentny. A nawet gdyby taki nie był, to dla samej obsady (np. obrzeżającego Broadbenta) się  trzeba „Strzały” zobaczyć.

Moja ocena: 7/10    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz