środa, 4 kwietnia 2012

Niewygodna prawda / An Inconvenient Truth (2006)

[DVD/INNE]


„Niewiarygodna prawda” to dokument opowiadający o jednym z najbardziej kluczowych problemów, który stoi przez ludzkością. Jak dla mnie ma jednak dwie zasadnicze wady: po pierwsze nie dowiedziałem się z niego praktycznie niczego nowego, po drugie film zamienia się w The Al Gore Show – pokazując równocześnie, że kiedy kariera polityczna zwalnia, trzeba znaleźć sobie inne źródło dochodów. Na pewno nie nudziłem się na tym filmie, ale Akademia w poprzedniej dekadzie ciekawsze dokumenty nagradzała i mam wrażenie, że film dostał nagrodę bardziej za tematykę. Ta, owszem, jest ważna, ale żeby zaraz Oscar? Niemniej, w szkołach takie filmy powinny być puszczane na lekcjach, bowiem sam wykład pana Gore’a nie jest zły, te wszystkie wykresy bardzo fajnie ilustrują zagadnienia i dla dzieciaki więcej z tego wyniosą niż z rozdziału w podręczniku.       

Moja ocena: 6+/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz