wtorek, 5 lipca 2011

Zatoka delfinów / The Cove (2009)

[DVD/INNE]



Mam pewien problem z „Zatoką delfinów”. Z jednej strony to wzruszający i dający do myślenia dokument. Poświęcenie ludzi, którzy ratują delfiny to bardzo cenny, mający walory edukacyjne, przykład. Dowiedziałem się z niego kilku nowych rzeczy, nie nudziłem się, nawet przez kilka dni czułem odrazę do mięsa. Z drugiej strony, są tu miejscami zbyt melodramatyczne nuty, jest tu przesada (Rick O'Barry to trochę taki Andrzej Lepper w wersji dla Animalsów, chociaż z drugiej strony wzięcie odpowiedzialności, jakie ma miejsce w tym filmie, na pewno wymagało sporej odwagi) i trudny do zniesienia klimat pod tytułem „my, cudowni Amerykanie stoimy na straży porządku i pokażemy całemu światu jak dzielni jesteśmy. I chyba właśnie do amerykańskiej widowni skierowany jest ten film, co da się, niestety, wyczuć. 
„Zatoka delfinów” to porządny film, ale trochę trudno mi uwierzyć że w tamtym roku nie było lepszego dokumentu.  

Moja ocena: 7/10  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz